Boek ‘Leiderschap in Contact’
In 2016 is de derde druk mijn boek ‘Leiderschap in Contact’ uitgekomen. Het concentreert zich op ‘contact’ als een cruciale factor voor de impact van de leider. De impact op zijn/haar medewerkers, de medewerkers op elkaar, van leiders en medewerkers op hun organisaties (en omgekeerd) en organisaties op hun omgeving (en vice versa..). De inhoud wordt gelardeerd met vele verhalen uit de praktijk, aangeleverd door een achttal Nederlandse directeuren, die contact hoog in het vaandel hebben staan. In deel IV worden hun verhalen integraal weergegeven.
Het boek wordt door menig directeur en manager – als naslagwerk en middel om scherp te blijven – gebruikt. In mijn coachingspraktijk dragen ze het vaak bij zich en geregeld leggen ze vragen en dilemma’s voor die al lezend werden opgeroepen. Een veel gehoorde reactie: “…het is toegankelijk en makkelijk leesbaar en tegelijkertijd verdiepend. Het houdt me bij de les…”
Inhoudsoverzicht
Woord vooraf
Introductie (klik hier)
DEEL 1 De basis-ingrediënten voor leiderschap in Contact.
DEEL II: Leiden vanuit het midden: de kunst van het uitbalanceren.
DEEL III: Het contact met de stakeholders: van overeenkomst tot commitment.
DEEL IV : Inspirerende Leiders in Contact.
Ga naar de winkelwagen om het boek als paperback of als e-book (download) te bestellen. Prijs paperback: € 23,95, prijs e-book: € 15,=
Naar de winkelwagen
Copyright: Dries Oosterhof 1e druk: 2011, 2e druk: 2013, 3e druk: 2016, vanaf 2018, Printing on Demand en vanaf 2020 ook als E-book.
Uitgever: Back2Base Publishing
Redactie: Niels van der Mast
Eindredactie: Fred Zurel
Illustraties: Dutch Noodles, Ra van der Hoek
Cover ontwerp: Ivar Hamelink
Vormgeving F&N Boekservice
Druk: Interfax BV