Boek ‘Leiderschap in Contact’

In 2016 is de derde druk mijn boek ‘Leiderschap in Contact’ uitgekomen. Het concentreert zich op ‘contact’ als een cruciale factor voor de impact van de leider. De impact op zijn/haar medewerkers, de medewerkers op elkaar, van leiders en medewerkers op hun organisaties (en omgekeerd) en organisaties op hun omgeving (en vice versa..).   De inhoud wordt gelardeerd met vele verhalen uit de praktijk, aangeleverd door een achttal Nederlandse directeuren, die contact hoog in het vaandel hebben staan. In deel IV worden hun verhalen integraal weergegeven.

Het boek wordt door menig directeur en manager  – als naslagwerk en middel om scherp te blijven –  gebruikt. In mijn coachingspraktijk dragen ze het vaak bij zich en geregeld leggen ze vragen en dilemma’s voor die al lezend werden opgeroepen. Een veel gehoorde reactie: “…het is toegankelijk en makkelijk leesbaar en tegelijkertijd verdiepend. Het houdt me bij de les…”

Inhoudsoverzicht

Woord vooraf

Introductie (klik hier)

DEEL 1 De basis-ingrediënten voor leiderschap in Contact.

DEEL II: Leiden vanuit het midden: de kunst van het uitbalanceren.

DEEL III: Het contact met de stakeholders: van overeenkomst tot commitment.

DEEL IV : Inspirerende Leiders in Contact.

Ga naar de winkelwagen om het boek als paperback of als e-book (download)  te bestellen. Prijs paperback: € 23,95, prijs e-book: € 15,=

Naar de winkelwagen

Colofon:

Copyright: Dries Oosterhof 1e druk: 2011, 2e druk: 2013, 3e druk: 2016, vanaf 2018, Printing on Demand en vanaf 2020 ook als E-book.

Uitgever: Back2Base Publishing

Redactie: Niels van der Mast

Eindredactie: Fred Zurel

Illustraties: Dutch Noodles, Ra van der Hoek

Cover ontwerp: Ivar Hamelink

Vormgeving F&N Boekservice

Druk: Interfax BV